søndag den 15. december 2013

Midnight Red - EP "Midnight Red"

Tirsdag d. 10 december udkom Midnight Red's debut EP. 
Foreløbig er den kun tilgængelig for de amerikanske fans, MEN jeg ved at der bliver arbejdet på HØJTRYK for at den snarest muligt kan blive udgivet på det internationale marked! Indtil da kan man hører den i fuld længde her:
Midnight Red EP

EP'en indeholder 4 herlige popnumre + et remix:
1. Take me home
2. Miss firestarter
3. Where did you go?
4. Nothing last forever
5. Take me home (remix)

1. 
"Take me home" er EP'ens såkaldte "Single" udspil og har været debuteret hen over sommeren, bl.a. som en del af den amerikanske Coca Cola kampagne.
 Sangen er et dejligt uptempo nummer og man får nærmest lyst til at synge med.
Nu hvor det er minus grader udenfor, giver det også mig en dejlig fornemmelse af sommer, sol og fest og farver. 

2. 
"Miss Firestarter" bliver iflg. Midnight Red, den nye "single". Jeg synes dette er en farlig coctail at ligge ud som 2. single. På en måde kan jeg godt se strategien, i at den repræsentere en helt anden side af Midnight Red end hvad man hidtil har hørt, men samtidigt har jeg også en følelse, som man får når man har købt et album pg.a. nogle rigtig gode singler og så hører man resten og tænker "Hvad skete der? 3 gode sange og det var det...". Sådan har jeg det med Miss Firestarter. FEDT at de tør bevæge sig ud i en ny musik genre for Midnight Red, men en farlig coctail, som desværre nok ikke vil give dem et større gennembrud!



3.
Desværre følger "Where did you go" op på den dårlige coctail fra "Miss Firestarter" og det bliver nærmest tragisk-komisk når den kommer på, lige efter en allerede dårlig smag. Den minder mest om en ALT for hurtigt skrevet og produceret sang! 

DET KAN GØRES BEDRE!!

4.
LIGESOM man tror at EP'en ikke kan reddes.... så kommer "Nothing last forever" OG får mig tilbage til hvor jeg startede med Midnight Red, nemlig deres fantastiske, gennem tænkte og vel producerede pop! Den er simpelthen så smuk og får mig til at tænke på en sætning Kim Larsen engang sagde om "Om lidt": "Om Lidt blev skrevet, for at vi havde en afslutnings sang til hver koncert". Denne følelse får jeg også af "Nothing last forever". En god afrunding af en dejlig pop rejse, som jeg kan forestille mig man har til en Midnight Red koncert.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar