fredag den 14. juni 2013

Når jeg bliver stor!

 Kender I det at man er opvokset med en bestemt musik fordi det hørte ens forældre da de var unge?

I min familie er vi fra min morfars side blevet opdraget med Opera, fordi det var hans store passion og han kunne næsten ikke vente med at spille en bestemt god sang, før man var vågen. Jeg husker i hvert fald at jeg somme tider blev vækket med Opera fordi han var ivrig. 

Min mor var helt pjattet med The Beatles og dansk musik: Anne Linnet, Lis Sørensen, Poul Krebs m.fl., Eric Clapton og Björn Afzelius.

Jeg er helt pjattet med boybands, Avril Lavigne, Laura Pausini, Kim Larsen & Simple Plan. Og kan ikke lade være med at tænke over, om mine børn så vil synes (som jeg har gjort med min mor og hende med hendes far) at den slags musik skal de bare IKKE høre, for det er for "voksne"? Eller den her: Min mor hørte Simple Plan i hendes ungdom... jeg fatter simpelthen ikke hvad hun se i dem? De er gamle!

Eller vil de - som nogen gør nu - synes det er helt vildt fed musik?

Bare 2 kontraster, som viser forskellen på min mors smag og min smag, men som på én og samme tid minder om hinanden, da begge kvinder er rebelske.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar