mandag den 20. januar 2014

One Direction - Midnight Memories

 
Engang var jeg stor HADER af One Direction, men så hørte jeg What makes you beautiful og blev overbevist. Når jeg hører ordet "One Direction" nu, tænker jeg med det samme "YES god pop smæk fyldt med power!". Inden jeg smækkede Midnight Memories på, tænkte jeg "Ha denne anmeldelse bliver nem... den plade er jo fyldt med smæk fede pop hits!"...  MEN så nemt skulle det ikke gå! "Midnight Memories" er ekstremt anderledes, men på en og samme tid, stadig lavet i den velkendte stærke pop hits- stil. Jeg må ærligt indrømme at jeg endnu ikke er faldet pladask for ret mange sange... Albummet er et af de slags som man skal høre et par gange, lade det ligge og ulme og pludselig tager man sig selv i at synge et par linjer, som den anden dag hvor jeg pludselig sang "If this room was burning, I wouldn't even notice, 'cause you been taking up my mind, with your little white lies little white lies, little white lies" ("Little White Lies).

"Midnight Memories" er drengenes hidtil mest personlige. Det høres både i tekster og måden de har indspillet på. Kender man godt til drengenes kæreste forhold og Harry's utallige eskapader, er der flere af sangene hvor man nærmest tænker "hmm mon du mener denne situation? Eller synger om denne dame?"... Eks. på sangen "Alive" finder man denne lyric: "I don't know why I wanna be with every girl I meet", sangen er skrevet af et hold sangskrivere og Louis Tomlinson. Og apropos sangskrivning, så har drengene i denne omgang været MEGET mere ind over sangene, hvilket helt sikkert også er med til at give albummet en mere personlig indflydelse.

One Direction og deres producere, har været en del inspireret af irsk musik og en god omgang 60-70'er rock. Jeg mindes at One Direction engang udtalte at de gerne ville blive mere rockede, men ikke ville brage ud, men gøre det på en mere naturlig måde og langsomt bevæge sig væk fra pop. Jeg synes det er en farlig coctail for bandet, det de har gang i nu er fint. Sange som "Best song ever", "Better than words", "Diana", "Alive", "Little Black Dress" og "little white lies" bæger imaget rigtig godt!

Egentlig havde jeg tænkt mig at fremhæve "Better than words", den er jeg helt pjattet med for tiden og jeg elsker hvordan de har leget med teksten og brugt flere kendte sangtitler: 
 "Crazy in love","Dancin on the ceiling", "how deep is your love", "You drive me (Crazy)", "Hips don't lie", "Irreplaceable", "You make we wanna".


Der er i hvert fald en god omgang sange som jeg glæder mig til at høre på turen! Tror sange som "Better than words", "Alive", "Diana" og "Best song ever" er gode live! :D 

På falde rebet, må jeg også liige ud med at det er DEJLIGT med et album, hvor også Niall og Louis får en chance for at markere deres stemmer! 

1 kommentar:

  1. Jeg kan ret godt li albummet. Og jeg er HELT vild med videoen til Story of my life. Den og Diana er også nogle af mine favoritter. Jeg håber at de udover Best song og alle de "gamle" hits spilles til koncerten. Især Lttle things og More than this.

    SvarSlet